تبلیغات
مخزن المعارف و اللطائف - مطالب آذر 1388
دوشنبه سی ام آذر 1388

فضیلت زیارت عاشورا

   نوشته شده توسط: مسعود    نوع مطلب :سیره و روایات معصومین علیهم السلام ،


زیارت عاشورا


در فضیلت زیارت عاشورا روایاتی ذکر شده است که ما در اینجا برخی از آنها را می آوریم.

 

روایت اول

شیخ طوسى در كتاب مصباح المجتهد از محمد بن اسماعیل بن یزبع و او از "صالح بن عقبه" و او از پدرش و او از امام باقر(علیه‎السلام) روایت می‎كند كه فرمود: هر كس حسین بن على (علیهماالسلام) را در روز عاشورا - دهم محرم - زیارت كند و نزد قبر آن حضرت گریان شود روز قیامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات كند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرین(علیهم‎السلام) بوده باشد.

راوى می‎گوید: عرض كردم فدایت شوم براى كسى كه در شهر یا كشور دیگریست و نمى‎تواند در آن روز خود را به قبر آن حضرت برساند چه ثوابى خواهد بود؟

حضرت فرمودند: اگر چنین باشد به صحرا یا بالاى بام خانه خود رود و با اشاره به سوى قبر آن حضرت، سلام داده و بر لعن قاتلان آن حضرت جدیت كند، و بعد دو ركعت نماز بخواند و این كار را هنگام برآمدن روز قبل از ظهر انجام دهد، آنگاه هم خودش در مصیبت آن حضرت گریه كند و هم اگر ترسى نداشته باشد امر كند تا خانواده او نیز بر آن حضرت گریه كنند و در خانه‎اش مجلس ‍ مصیبتى برپا كرده و مصیبت حضرت سیدالشهداء را به یكدیگر تعزیت گویند. من ضامن می‎شوم كسى كه این عمل را انجام دهد خداوند تمام آن ثواب‎ها را به او عنایت فرماید.
امام باقر(علیه‎السلام) فرمود: هر كس حسین بن على(علیهماالسلام) را در روز عاشورا زیارت كند و نزد قبر آن حضرت گریان شود؛ روز قیامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات كند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرین(علیهم‎السلام) بوده باشد.

راوى عرض كرد چگونه یكدیگر را تعزیت بگوییم؟ فرمود بگویید:

اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین علیه‎السلام و جعلنا و ایاكم من الطالبین تباره مع ولیه الامام المهدى من آل محمد علیهم‎السلام؛ یعنى خداوند اجر ما را به سوگوارى بر حسین(علیه‎السلام) بیفزاید و ما و شما را از خونخواهان او همراه با ولى خود امام مهدى آل محمد(علیهم‎السلام) قرار دهد.

آنگاه حضرت فرمودند: اگر می‎توانى آن روز از خانه بیرون مرو كه روز نحسى است و حاجت مؤمن برآورده نمى‎شود و اگر هم برآورده شود میمون و مبارك نخواهد بود.

 

روایت دوم

صالح بن عقبه و سیف بن عمیره نقل می‎كنند كه علقمة بن محمد الخضرمى گفت: به امام باقر (علیه‎السلام) عرض كردم دعایى به من تعلیم فرمایید كه اگر از نزدیك زیارت كردم بخوانم و دعایى كه اگر از دور اشاره به سلام كردم بخوانم .

حضرت فرمودند: اى علقمه هر گاه تو اشاره به سلام نمودى و دو ركعت نماز را خواندى هنگام اشاره به آن حضرت بعد از تكبیر این قول - زیارت عاشورا - را بگو . پس اگر تو این زیارت را خواندى دعا كرده‎اى به آنچه كه ملائكه زائر حسین دعا می‎كنند و خداوند صد هزار هزار درجه براى تو می‎نویسد و مانند كسى هستى كه با امام حسین(علیه‎السلام) شهید شده و در درجات آنها شركت كرده باشد و براى تو ثواب زیارت هر پیغمبر و رسول و هر زائرى كه امام حسین(علیه‎السلام) را زیارت كرده نوشته شود.

بعد از نقل زیارت علقمه می‎گوید: امام باقر(علیه‎السلام) به من فرمودند اگر بتوانى هر روز در خانه خود این زیارت را بخوانى تمام این ثواب‎ها براى تو خواهد بود.

 

روایت سوم

شیخ در مصباح از محمد بن خالد طیالسى و او از سیف بن عمیره نقل می‎كند كه گفت پس از آن كه امام صادق(علیه‎السلام) از حیره به مدینه تشریف بردند با صفوان بن مهران و جمعى دیگر از اصحاب به نجف اشرف رفتیم. پس از آن كه زیارت امیرالمؤمنین(علیه‎السلام) فارغ شدیم صفوان خود را به طرف قبر حضرت سیدالشهداء نمود و به ما گفت از این مكان آن حضرت را زیارت كنید كه من در خدمت امام صادق(علیه‎السلام) بودم كه از این مكان آن حضرت را زیارت نمود.

صفوان گفت در خدمت امام صادق(علیه‎السلام) به این مكان آمدیم چون آن حضرت زیارت عاشورا خواندند پس از خواندن دو ركعت نماز، این دعا را هم خواندند. آنگاه حضرت به من فرمودند: اى صفوان مواظب این زیارت و دعا باش و اینها را بخوان كه من ضامن می‎شوم هر كس این زیارت و دعا را چه از دور و چه از نزدیك بخواند زیارتش مقبول شود و سعیش مشكور گردد و سلامش ‍ به آن حضرت برسد و حاجت او از طرف خداوند برآورده شود و به هر مرتبه‎اى كه بخواهد برسد و او را نومید برنگردانند.

آنگاه شروع به خواندن زیارت عاشورا كرد و بعد از نماز زیارت، دعاى علقمه را كه پس از زیارت عاشورا می‎خوانند، خواند.

"سیف بن عمیره" می‎گوید به صفوان گفتم وقتى علقمة بن محمد زیارت عاشورا را براى ما نقل كرد این دعا را نگفت .

صفوان گفت در خدمت امام صادق(علیه‎السلام) به این مكان آمدیم چون آن حضرت زیارت عاشورا خواندند پس از خواندن دو ركعت نماز، این دعا را هم خواندند. آنگاه حضرت به من فرمودند: اى صفوان مواظب این زیارت و دعا باش و اینها را بخوان كه من ضامن می‎شوم هر كس این زیارت و دعا را چه از دور و چه از نزدیك بخواند زیارتش مقبول شود و سعیش مشكور گردد و سلامش ‍ به آن حضرت برسد و حاجت او از طرف خداوند برآورده شود و به هر مرتبه‎اى كه بخواهد برسد و او را نومید برنگردانند.

ای صفوان من این زیارت را با این ضمان از پدرم یافتم و پدرم از پدرش على بن الحسین(علیهماالسلام) با همین ضمان و او از امام حسین(علیه‎السلام) با همین ضمان از برادرش امام حسن(علیه‎السلام) با همین ضمان و امام حسن(علیه‎السلام) از پدرش امیرالمؤمنین(علیه‎السلام) با همین ضمان و امیرالمؤمنین از رسول خدا(صلى الله علیه و آله) با همین ضمان و رسول خدا(صلی الله علیه آله) از جبرئیل با همین ضمان و جبرئیل این زیارت را با همین ضمان از خداى عز و جل یافت و خداى عز و جل به ذات خود قسم خورده است كه هر كس امام حسین(علیه‎السلام) را با این زیارت از دور یا از نزدیك زیارت كرده و با این دعا، دعا كند، زیارت او را قبول می‎كنم و خواهش او را هر قدر كه باشد مى‎پذیرم و سؤالش را عطا مى‎کنم، پس ناامید از طرف من برنمی‎گردد بلكه مسرور و خوشحال، با حاجت روا شده و فوز بهشت و آزادى از آتش برمی‎گردد و شفاعت او را درباره هر كس غیر از دشمن اهل بیت قبول مى‎كنم .

آنگاه صفوان گفت كه حضرت صادق(علیه‎السلام) به من فرمودند: هر وقت حاجتى برایت پیش آمد در هر مكانى كه هستى زیارت این دعا را بخوان و حاجت خود را از خداوند بخواه كه برآورده مى‎شود و خداوند و رسول او خلف وعده نمى‎كنند.

نیز اگر چه در خبر علقمه زیارت عاشورا اختصاص به روز عاشورا دارد ولى در خبر صفوان آمده كه امام فرموده اگر بتوانى امام حسین علیه السلام را هر روز به این زیارت بخوانى بجا آورد كه تمام این ثوابها براى تو خواهد بود. بلكه در عبارت كامل الزیارة آمده است كه اگر بتوانى هر روز عمرت این زیارت را بخوان .

نیز براى برآمدن حاجات و امور مهم ، خواندن زیارت عاشورا بسیار مجرب است و در ذیل خبر صفوان فرمود هر گاه برایت حاجتى پیش آید این زیارت را بخوان در هر كجا كه باشى و حاجت خود را از خداوند سئوال كن كه برآورده می‎شود.

علماء براى برآمدن حاجات چهل روز پیاپى خواندن زیارت عاشورا را در ساعت معین بسیار مجرب دانسته اند، گر چه در روایت چهل روز وارد نشده ولى تجربه اینمطلب را ثابت نموده است .


برگرفته کتاب شرح زیارت عاشورا، تالیف حضرت آیة الله حاج سیداحمد میرخانی


شنبه بیست و هشتم آذر 1388

شعر محرم

   نوشته شده توسط: مسعود    نوع مطلب :منتخب اشعار شاعران ،



ای هلال ماه غم خون جگـــر آورده ای

سوز دل فریاد جان اشکی بسـر آورده ای

با قد خم گشته خود بر فـــــراز آسمان

از هلال دختر زهرا خبــــــــر آورده ای

آتش و خاکستر و کعب و نی و زخم زبان

از برای عترت خیرالبشــــــــر آورده ای

بر دل فرزند زهرا تیــــــر داری در کمان

یا برای اصغرش تیر دگــــــــر آورده ای

ای محرم وای بر تو پیش تیـــــــر حرمله ‏

حلق اصغر چشم سقا را سپـــــر آورده ای

ای محرم این تو هستی که یتیم وحــــی را

در کنار جسم عریان پــــــــدر آورده ای



پنجشنبه بیست و ششم آذر 1388

آداب ماه محرم

   نوشته شده توسط: مسعود    نوع مطلب :متفرقه ،

1- سزاوار است كه حال دوستان آل محمد صل الله علیه و آله در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیماى خود، آثار اندوه و درد این مصیبتهاى بزرگ را آشكار نمایند.
2- خوب است كه مقدارى از لذائذ زندگى را كه از خوردن و نوشیدن و حتى خوابیدن و گفتن به دست مى آید، ترك نمایند و مانند كسى باشند كه پدر یا فرزند خود را از دست داده است .
3- خوب است كه روز تاسوعا و عاشورا، دیدار با برادران دینى را ترك كرده و آن روز را روز گریه و اندوه خود قرار دهند.
4- مستحب است كه در دهه اول محرم ، هر روز امام حسین علیه السلام را با زیارت عاشورا زیارت نمایند.
5- سزاوار است كه اگر مى توانند مراسم عزادارى آن حضرت را در منزل خود با نیتى خالص بر پا نمایند و اگر نمى توانند در مساجد یا منازل دوستانش به برپایى این مراسم كمك كنند.
6- شایسته است كه هر روز مقدارى از اوقات خود را در مكانهاى عمومى به عزادارى بپردازد.
7- مستحب است كه در آخر روز عاشورا، زیارت تسلیت را بخوانند.
8- یكى از اعمال مهم دهه اول ، دعاى اول ماه است و براى اینكه اول این ماه ، اول سال بوده و از طرف دیگر دعاهاى قبل از وقت نیز تاءثیر خاصى در برآورده شدن حاجات و رسیدن به امور مهم دارد؛ این دعا تاءثیر زیادى در سلامتى و دورى از آفات دینى و دنیایى آن سال و بهبودى حال و به دست آوردن نیكیها دارد.
9- بهتر است كه در شب اول ، بعضى از نمازهایى را كه در این شب وارد شده به مقدار حال و توانایى خود بخواند؛ حداقل دو ركعت نمازى را كه شامل حمد و یازده بار قل هو اللّه احد است را بخواند. بعد از آن ، دعایى را كه پیامبر صل الله علیه و آله بعد از این نماز خوانده است و در كتاب اقبال نقل شده را بخواند و فرداى آن روز را روزه بگیرد. در روایت آمده است كسى كه چنین عملى را انجام بدهد مانند كسى است كه به مدت یك سال كارهاى خوب انجام داده و تا سال آینده محفوظ خواهد بود.
10- مستحب است كه روز سوم را روزه بگیرد. در روایت آمده است : حضرت یوسف علیه السلام در این روز از چاه خارج شد. و اگر كسى این روز را روزه بگیرد، خداوند مشكل او را برطرف نموده و سختیها را بر او آسان مى نماید.
11- روایت شده است : مستحب است كه انسان تمام ماه را روزه بگیرد. و در مورد روزه روز تاسوعا و عاشورا روایت مخصوص داریم ، اما احتیاط این است كه روز عاشورا را روزه نگیرد ولى از خوردن و آشامیدن تا عصر خوددارى نماید و آنگاه چیزى بخورد یا بیاشامد؛ به جهت این كه امام حسین علیه السلام و یاران حضرت در عصر از غصه هاى این دنیاى پست رهایى یافتند.
12- از كارهایى مثل سرمه كشیدن و غیر آن ، بهتر است پرهیز شود.
13- مستحب است كه شب عاشورا تا صبح پیش قبر امام حسین علیه السلام بماند.
14- از شیخ مفید رحمة اللّه روایت شده است كه شب بیست و یكم محرم ، شب زفاف سرور تمام زنان جهان حضرت فاطمه علیها السلام است و به همین جهت روزه آن روز مستحب مى باشد.
15- مستحب است كه در آخر ماه محرم محاسبه نفس ، استغفار و دعا براى اصلاح حال ، صورت پذیرد.*
* ترجمه المراقبات .




سه شنبه بیست و چهارم آذر 1388

امام خمینی (رحمه الله علیه) از منظر مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

   نوشته شده توسط: مسعود    نوع مطلب :شرح حال شعرا و بزرگان ،









خمینی(ره) تنها انسان معاصر است که حقیقت اسلام ناب را در خود مجسم ساخته است در میان انسان های غیر معصوم، خمینی(ره) هیچ نظیری ندارد.
هیچ بعد ارزشی وجود ندارد مگر آن که در وجود پربرکتش تابشی کامل یافته است.
آنانی که تاسف می خورند چرا در زمان حضور ائمه معصومین نبودند تا از سرچشمه زلال وحی، قلب و اندیشه و رفتار خویش را تطهیر کنند و همان انسانی شوند که خداوند متعال درباره اشان می فرماید: خداوند از آنان راضی است و آنها نیز از او خشنود هستند...
آنانی که در حسرت دیدار مهدی آل محمد اندوه روز را به اشک شبانه پیوند می زنند...
آنانی که نگرانند که آیا اسلامی که اکنون ارایه می شود با وجود فاصله زمانی زیاد با عصر وحی، چقدر می تواند همان اسلامی باشد که خداوند آن را مظهر نعمت کامل بر بشریت می داند...
خلاصه این که همه آنانی که تشنه حقیقت در سراسر گیتی هستند بدانند خمینی(ره) مژده بزرگ خداوند برای بشریت اکنون و انسان های بعد تا روز ظهور منجی کل است.
این خمینی(ره) است که همه زندگیش جلوی روی ماست و همه نوشته هایش در دسترس ماست. زندگی و سخنانی که انسان هر چه بیشتر در آنها عمیق شود خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ بیشتر شاکر می شود.
آنچه گفتیم نه به معنای انکار بزرگی بزرگان و بیقدر شمردن زحمات و مقامات معنوی آنهاست. هرگز!
منظور این است که خمینی(ره) عصاره همه خوبان پیشین خود است و سخنانش جامع همه حرف های درستی است که هر بزرگی قسمتی از آن را در تارک تاریخ به ثبت رسانده است. خمینی(ره) عصاره همه حقیقت هایی است که پیشینیانش به مقداری از آن دست یافته بودند.
کتاب خمینی(ره) روبروی همه جهانیان تابشی بی سایه دارد. بنابر این در این عصر و روزگاران، عذر هیچ کس برای نفهمیدن، برای تردید کردن، برای فریب خوردن و گمراه گشتن با وجود این کتاب پذیرفته نیست.
سخنان و رفتار او تفسیر قرآن کریم و مرجع فهم احادیث شریف و تکمیل همه حکمت های عمیق است.




بسیاری از زلال خمینی(ره) سیراب شدند و از تابشش همه سایه های درونشان را زدودند.
در این میان تنها یک نفر گوی سبقت را از دیگران ربود و او کسی نیز جز:
مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای
خامنه ای صاف ترین آینه ای است که جلوه تمام نمای خمینی(ره) شده است.
کامل ترین و راست ترین سخنان درتوصیف شخصیت خمینی(ره) را باید از زبان او شنید.
نظر شما را به قسمتی از سخنان ایشان درباره حضرت امام جلب می کنیم.
** مقام معظم رهبری به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) پس از تبیین کوثر بودن حضرت می فرمایند: این فرزند گرامی و عالیقدر هم خود یک کوثر شد! کوثر روح اللهی! یک نفر، یک تنه وارد میدان شد. با جاذبه های عظیمی که خدای متعال به برکت خصوصیات ذاتی و اکتسابی در او قرار داده بود دلها را مجذوب خود کرد.
دستها و پاها را به حرکت وادار کرد. مغزها را به اندیشیدن انداخت. این حرکت عظیم را در این جا و نهضت عظیم جهانی و بیداری اسلامی را در دنیا به وجود آورد. باش تا صبح دولتش بدمد که این هنوز از نتایج سحر است. بعد از این راه امام و حکمت امام و مکتب امام و تفکر امام در دنیا نقش ها خواهد آفرید و نسل ها آن را آزمایش خواهند کرد.
درباره شخصیت حضرت امام واقعا نمی شود حرف زد. وقتی بخواهیم راجع به ابعاد شخصیت این عزیز دوران و یادگار پیامبران، حرف بزنیم، می دانیم که ناقص خواهد ماند. زمان زیادی لازم است تا زبان های گویا بتوانند عظمت این شخصیت را حیطه بندی کنند، بنابر این من نمی خواهم در آن باره واقعا صحبت کنم، زیرا ما کوچک تر از آن هستیم که بتوانیم در این زمینه به بررسی ابعاد شخصیت آن بزرگوار بپردازیم.
سه خصوصیت ممتاز در شخصیت امام به شکل بسیار پیچیده و در هم تنیده ای جذابیت و تاثیر عجیبی در این مرد بزرگ به وجود آورده بود. خصوصیت اول عبارت از خردمندی و دانایی بود او مردی دانا خردمند عاقل و عمیق بود در او به معنای حقیقی کلمه جوهر دانایی وجود داشت...
در هر جایی که از وجود او چیزی بروز کرد نشانه این دانایی و خردمندی در آن دیده شد. خصوصیت دوم دینداری و ایمان روشن بینانه بود او متعبد بود اما تعبدی دور از تحجر و توقف... روشن بینی و نوآوری امام متکی به دین و مبانی دینی بود. خصوصیت سوم شجاعت و دلیری و جان نثاری او بود آمده بود که در آن جایی که او حق می گوید و دنیا باطل می گوید با آن دنیا مواجه بشود.
مکتب سیاسی امام میدانی را باز می کند که گستره آن حتی از تشکیل نظام اسلامی هم وسیع تر است. مکتب سیاسی که امام آن را مطرح و برای آن مجاهدت کرد و آن را تجسم و عینیت بخشید، برای بشریت و برای دنیا حرف تازه دارد و راه تازه پیشنهاد می کند. چیزهایی در این مکتب وجود دارد که بشریت تشنه آنهاست بنابراین کهنه نمی شود. مکتب سیاسی امام دارای شاخص هایی است... 1- عدم جدایی معنویت از سیاست بلکه تنیدگی ایندو در یکدیگر. 2- اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم، هم کرامت انسان، هم تعیین کننده بودن اراده انسان. 3- نگاه بین المللی و جهانی این مکتب و این که مخاطب بشریت است، نه فقط ملت ایران. 4- پاسداری از ارزش ها که مظهر آن ولایت فقیه است. 5- عدالت اجتماعی یعنی در همه برنامه های حکومت- در قانونگذاری، در اجرا در قضا- باید عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف های طبقاتی، مورد نظر و هدف باشد.
آن بزرگوار، قوت ایمان را با عمل صالح و اراده پولادین را با همت بلند و شجاعت اخلاقی را با حزم و حکمت و صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت و صفای معنوی و روحانی را با هوشمندی و کیاست و تقوا و ورع را با سرعت و قاطعیت و ابهت و صلابت رهبری را با رقت و عطوفت و خلاصه بسی خصال نفیس و کمیاب را که مجموعه آن در قرن ها و قرنها به ندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود همه و همه را با هم داشت. الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتی دست نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیر گونه بود.
ما نمی توانیم عظمت پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، سیدالشهدا، امام صادق و بقیه اولیای را حتی درست تصور کنیم ذهن ما کوچکتر از آن است که بتواند عظمت شخصیت آن بزرگمردان را در خود بگنجاند و تصور کند اما وقتی انسان می دید شخصیتی با عظمت امام عزیزمان و با آن همه ابعاد گوناگون، ایمان قوی، عقل کامل، دارای حکمت، هوشمندی، صبر و حلم و متانت، صدق و صفا، زهد و بی اعتنایی به زخارف دنیا، تقوا و ورع و خداترسی و عبودیت مخلصانه برای خدا، دست نیافتنی است و مشاهده می شود که همین شخصیت عظیم، چگونه در برابر آن خورشیدهای فروزان آسمان ولایت، اظهار کوچکی و تواضع و خاکساری می کند و خودش را در مقابل آنها، ذره ای به حساب می آورد آن وقت انسان می فهمید که پیامبران و اولیای معصومین چقدر بزرگ بودند او اصلا از جنس و خمیره انبیا بود توصیف و ترسیم چهره آن عزیز خدا و عزیز بندگان صالح او، واقعا خیلی مشکل است.
آرمان های بزرگی که امام بیان می کردند، عبارت بود از: مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال قاطع در خط نه شرقی و نه غربی، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه جانبه ملت، پافشاری فراوان و تمام نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت های مسلمان و مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت های جهانی، ایجاد قسط وعدل در جامعه اسلامی، حمایت بی دریغ و همیشگی از مستضعفان و محرومان و قشرهای پایین جامعه و لزوم پرداختن به آنها. همه ما شاهد بودیم که امام در این خطوط، مصرانه و بدون تعلل حرکتش را ادامه داد. ما باید راه و اعمال صالح و حرکت مداوم او را دنبال کنیم.
فردای آن شبی که امام عزیز به جوار رحمت الهی پیوسته بودند، سحرگاه در حالت التهاب و حیرت تفالی به قرآن زدم این آیه شریفه سوره کهف آمد: "واما من آمن و عمل صالحا فله جزاء الحسنی و سنفول له من امرنا یسرا" دیدم واقعا مصداق کامل این آیه همین بزرگوار است ایمان و عمل صالح و جزای حسنی، بهترین پاداش برای اوست.
امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.
حقیقتا برای انسانی بزرگ و شخصیتی بی نظیر مانند امام خمینی(ره) جا دارد که برگزیده ترین انسان ها و صافترین و پاکترین دل ها از احساس تکریم نسبت به او سرشار شوند.
برای او که راهرو راه پیامبران بود همچون خود پیامبران، مرگ جسم به معنای مرگ شخصیت نیست.
او در بانک تکبیر مبارزان مسلمان، در اراده قهرآمیز ملت های زیر ستم، در ایمان آگاهانه نسل جوان معاصر در دنیای اسلام، در امید روشن مستعضعفان و مظلومان، در سوز و حال معنوی مناجاتیان، در حیات دوباره معنویت و ارزش های اخلاقی در جهان و در همه جلوه های زیبایی که حرکت انقلابی و تاریخ ساز او در دوران معاصر به وجود آورد و بالاخره در دل یکایک عاشقان و مریدانش زنده است.
ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی محض و احیانا نصیحت کننده است آن طوری که بعضی از اول انقلاب این را می خواستند و ترویج می کنند نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت دارد، چون کشور مسوولوان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد... نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه پیچیده و در هم تنیده تلاش های گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدف ها و ارزش ها باشد؛ ... پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدف های آرمانی و عالی اش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است. امام بزرگوار این نقش را از متن فقه سیاسی اسلام و از متن فقه سیاسی اسلام و از متن دین فهمید و استنباط کرد، همچنان که در طول تاریخ شیعه و تاریخ فقه شیعی در تمام ادوار، فقهای ما این را از دین فهمیدند و شناختند و به آن اذعان کردند. البته فقها برای تحقق آن فرصت پیدا نکردند، اما این را جزو مسلمات فقه اسلام شناختند و دانستند./



رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند : از نسل ماست آن كسی كه عیسی بن مریم پشت سر او نماز می خواند
امام صادق علیه السلام می فرمایند : وقتی كارها به صاحب ولایت رسید خداوند بزرگ هر نقطه فرورفته ای از زمین را برای او مرتفع و هرنقطه مرتفعی را پایین می آورد آن چنان كه تمام دنیا نزد او همانند كف دستش خواهد بود . كدامیك از شما اگر كف دستش مویی باشد آن را نمی بیند .
در حدیثی امام صادق علیه السلام می فرمایند :  هنگامی كه قائم ما قیام كند خداوند آن چنان گوش و چشم شیعیان ما را تقویت می كند كه میان آنها و قائم نامه رسان نخواهد بود با آنها سخن می گوید سخنش را می شنوند و اورا می بینند در حالی كه او در مكان خویش است

 

 امام صادق علیه السلام در حدیث دیگری می فرمایند : آگاه باشید قسم به خدا مهدی عدالت را وارد خانه ها می سازد هم چنان كه سرما و گرما وارد خانه ها می شود 
امام باقر علیه السلام در روایتی می فرمایند :  هنگامی كه قائم ما قیام كند دستش را بر سر بندگان می گذارد و عقل های آنان را با آن كامل كرده و افكارشان را پرورش داده و تكمیل می كند 5
امام باقر علیه السلام در روایتی می فرمایند :  برای صاحب و سرور شما حضرت مهدی آن وسیله سركش ذخیره شده است . راوی می گوید گفتم وسیله سركش چیست ؟ امام فرمود : ابری است كه در آن غرش رعد و شدت صاعقه یا برق است او بر این وسیله سوار می شود آگاه باشید او به زودی بر ابرها سوار می شود به آسمان ها و زمین های هفتگانه صعود می كند
امام صادق علیه السلام در روایتی می فرمایند :  دانش بیست و هفت حرف است تمام آنچه پیامبران الهی برای مردم آوردند دو حرف بیش نبود و مردم تاكنون آن دو حرف را نشناخته اند ولی هنگامی كه قائم ما قیام كند بیست و پنج حرف و شاخه دیگر را آشكار و درمیان مردم منتشر می سازد و دوحرف دیگر را به آن ضمیمه می كند تا بیست و هفت حرف كامل منتشر گردد


در پایان بیانات بسیار زیبایی از عارف بزرگ حاج شیخ حسنعلی نجابت شیرازی از تلامیذ عارف بی بدیل حاج سید میرزا علی آقا قاضی در مورد گل سرسبد عالم هستی حضرت ولی الله الاعظم حجة بن الحسن العسكری ارواحنا لتراب مقدمه الفداء‌می آوریم حضرات ( معصومین ) از نظر اهمیت و قرب اول مخلوق خدا هستند و غایت خلقتند از حیث اینكه هر كمالی كه در بشر پیدا میشود و شده جزیی از معارف حضرات می باشد و علت غایی نیز به تشرف فرمایی حضرت ولی عصر ارواحنافداه بسیار واضح می شود زیرا وحدانیت خداوند از تمام معصومین ما ظاهر گردیده لكن افراد معدودی سعادت آن را یافتند كه به دست تربیت انها تربیت شدند ولی حضرت بقیة الله العظمی مختصصند از این جهت كه اگر تمام بشر به ایشان مراجعه نمایند و ظهور وحدانیت خداوند را از ایشان مطالبه نمایند به قدرت كامله ای كه علما و شهودا و ذوقا نصیب ایشان می باشد همه به نحو اتم (تمام) در این نعمت عظمی مستفیض و محضوظ و مستفید می شوند چون ایشان سر قطعی خداوند می باشند پس سر خدا به غیر خدا دلالتی ندارد.



این هم آدرس لینکی از وبلاگ آخرالزمان و ظهور مهدی موعود که مقاله زیبا و مهمی در مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز در آخرالزمان  قرار داده که بسیار مورد استفاده خواهد بود حتما بخوانید

 
http://apocalypse.blogfa.com/post-145.aspx


تعداد کل صفحات: 3 1 2 3